viernes, 24 de enero de 2014

La discriminación interna. The internal discrimination. Die interne Diskriminierung.

La discriminación interna.
The internal discrimination.Die interne Diskriminierung.

Siempre se habla de discriminación de distinto tipo, según el país, y sus costumbres. En África mismo se discrimina por etnias, cuando también los africanos son discriminados en general por otros continentes. Los mismos árabes tienen una gran división entre ellos originada en puntos de vista diferente en la religión.
En Europa se discriminan por países y dentro de cada país. Así mismo las intenciones de dividirse son originadas en eso.
Las religiones tienen mucho que ver en general. En Argentina, se ha tenido siempre por personas de menor nivel a bolivianos y paraguayos. Con los chilenos en general hay diferencias por las disputas limítrofes.
Se discrimina por clase social, por origen,  pero también hay otros elementos que hacen original la discriminación en Argentina.

El dominio de los procesos
 En Argentina, en el ámbito privado es posible mantener una diferencia acorde en los procesos correspondientes que determinan el orden de importancia del personal.
En cambio en el estado , en el cual los sindicatos intervienen y la clase política hace y deshace, todo a su paso, las cosas son diferentes.
Las combinaciones son varias. Es posible que un empleado común alcance cualquier puesto en la administración del estado pese a que su nivel educativo, capacidad, condiciones, etc, no sean las correctas.
Cómo es posible eso? En connivencia con la clase política, los sindicatos logran imponer personas de su interés, directores, subdirectores, secretarias, etc.
La clase política hace de lo difuso su esencia. De esta manera, logra disimular conocimientos, formalidades, etc, para imponer personas por razones políticas.

Pero esta práctica, que no es correcta, la extienden al ámbito de la administración del estado, donde los cargos son de carrera, desvirtuando el sentido de las instituciones y vulnerando los procesos.
Un director no puede ser puesto porque es amigo o afín a un político o un sindicato. El debe llegar al cargo por conocimientos previos, formación requerida, concurso de antecedentes y oposición, etc.
Una modalidad que utilizan en connivencia con los políticos que administran la entidad es la designar a un amigo en un cargo importante como una dirección, por subrogancia, lo que implica no entregar el cargo definitivamente ( aunque en la práctica lo será), pero de esta manera ubican a alguien que es de su confianza, diciendo que oportunamente harán un concurso.
El concurso nunca llega, o si lo realizan, le otorgan puntos al designado previamente y le hacen ganar el concurso. Esta práctica, en provincias como Santa Fe es común, y son la característica del peronismo y ahora de los partidos opositores en el gobierno.

Es posible encontrar en Santa Fe un director de costos con formación secundaria siendo director de costos, teniendo a su cargo ingenieros.Los ingenieros realizan el trabajo concreto, pero el director percibe un sueldo muy diferente pese a no estar capacitado para realizarlo. A la vez tiene privilegios que los empleados no: el director es habilitado a no fichar su ingreso en el reloj de control y a la vez tiene asignada mayor jornada  o dedicación exclusiva, que le aumenta su sueldo sustancialmente. Todo esto bajo la protección de la clase política gobernante.
En otros casos se puede ver, oficinas técnicas donde todos son ingenieros, que realizan trabajo de ingeniería, con una categoría 15 o 16, mientras que el jefe de dibujo  o el jefe de trazado, son técnicos, responden a una categoría 17 , superior...
Entonces la discriminación es clara y evidente. Nadie resuelve eso. Es común también inventar cargos para mantener en niveles a amigos del sindicalismo o personas de poca formación afines a ellos.

La concentración de procesos.

La tecnología ha generado posibilidades tales que los profesionales ahora pueden concentrar actividades que antes realizaban con ayudantes de menor formación.
De esa manera , un ingeniero realiza sus proyectos con una computadora, genera planillas de cálculo de apoyo, realiza cómputos métricos, dibuja sus planos en computadora, realiza sus informes y redacta especificaciones técnicas,
Cada vez trabaja más , sin embargo el entorno de personas de menor educación percibe sueldos de igual o cercano valor, por realizar actividades prácticamente testimoniales.
Es signo del deterioro en una sociedad donde los procesos son manejados por personajes de escasa educación, que intervienen en todos los procesos, sin la capacidad correspondiente.
De esta manera , los dueños de los procesos, los sindicatos tratan de mantener puestos de trabajo para personas que no califican como especialistas en algo. Si no hay una verdadera intención del estado de hacer profesional el estado, determinando claramente las funciones, los requerimientos para el cargo, la determinación de concursos o mecanismos similares, etc. , esto seguirá así en el país.

Porqué el estado no actúa claramente al respecto?
La razón es que están los políticos detrás de esto, con su  búsqueda de procesos difusos, indefinibles, que implican no tener en claro cuales son las necesidades, como se mide la gestión de las mismas, cuanto personal y de qué características se requiere.
Es normal que el político designe asesores que en muchos casos son testimoniales. Algunos trabajan y otros simulan hacerlo, pero obedecen a lo que se llama " costo político".
Por ejemplo: el concejo municipal de Santa Fe, capital, Argentina, supo tener 14 concejales y 32 asesores por cada uno de ellos. Si se piensa que la función del concejal es de relativa importancia, siendo algunos casos importantes en su actividad y muchos casos o temas de relativa importancia, es increíble que haya 32 asesores por cada uno de ellos.
Realmente eran personajes pagados por la política que no contribuían en nada a la función esperada del concejal.
Actualmente no hay datos de ningún tipo en el concejo municipal por lo cual no se puede saber cuantos son los asesores, los sueldos , los proyectos, etc.
Esto se extiende a otras áreas. Los diputados , senadores, y funcionarios designados por cargos del poder ejecutivo, no determinan claramente su función, su gestión, sus ingresos, etc.
Otras formas de discriminación.
Otras formas se comprueban en la cantidad de trabajadores formales y los informales. El número de los últimos sobrepasa ampliamente al de los formales. Ello implica no acceder a obras sociales, aportes previsionales, seguros, etc. Sin embargo para el sindicalismo local que dirige eternamente el grupo de los trabajadores formales, no los tiene en cuenta. Es evidente la existencia de dos países, uno formal, y uno informal.
A su vez el formal genera diferencias y discriminaciones como dije antes.


Referencias
http://es.wikipedia.org/wiki/Populismo
http://www.taringa.net/posts/info/13324903/Populismo-El-legado-de-Peron.html



The internal discrimination.
It is always spoken of discrimination of different type, according to the country, and their customs. In same África it is discriminated against by ethnoses, when the Africans are also discriminated against in general by other continents. The same Arab have a great division among them originated in different points of view in the religion.
In Europe they are discriminated against by countries and inside each country. Likewise the intentions of dividing are originated in that.
The religions have a lot to see in general. In Argentina, it has always been had by people of smaller level to Bolivian and Paraguayans. With the Chileans in general is differences for the bordering disputes.
It is discriminated against by social class, for origin, but there are also other elements that make original the discrimination in Argentina.

The domain of the processes
 In Argentina, in the private environment it is possible to maintain an in agreement difference in the corresponding processes that determine the order of importance of the personnel.
On the other hand in the state, in which the unions intervene and the political class makes and it undoes, everything to its step, the things are different.
The combinations are several. It is possible that an employee common reach any position in the administration of the state in spite of the fact that their educational level, capacity, conditions, etc, be not the correct ones.
How is that possible? In connivance with the political class, the unions are able to impose people of their interest, directors, sub-directors, secretaries, etc.
The political class makes of the diffuse thing its essence. This way, it is able to hide knowledge, formalities, etc, to impose people for political reasons.

The combinations are several. It is possible that an employee common reach any position in the administration of the state in spite of the fact that their educational level, capacity, conditions, etc, be not the correct ones.
How is that possible? In connivance with the political class, the unions are able to impose people of their interest, directors, sub-directors, secretaries, etc.
The political class makes of the diffuse thing its essence. This way, it is able to hide knowledge, formalities, etc, to impose people for political reasons.

But this practice that is not correct, extends it to the environment of the administration of the state, where the positions are of career, making lose the sense of the institutions and harming the processes.
A director cannot be put because he is friend or kindred to a politician or an union. He has the obligation of arriving to the position for previous knowledge, required formation, I compete of records and opposition, etc.
A modality that they use in connivance with the politicians that administer the entity is designating a friend in an important position as an address, for transitory use of the position, what implies not to give the position definitively (although in the practice it will be it), but this way they locate somebody that is of its trust, saying that appropriately they will make a competition.
The competition never arrives, or if they carry out it, they grant points to the designated one previously and they make him win the competition. This practice, in counties like Santa Fe is common, and they are the characteristic of the peronismo and now of the parties opponents in the government.

It is possible to find in Santa Fe a director of costs with secondary formation being managing of costs, being responsible for.The engineers carry out the concrete work, but the director perceives a very different salary in spite of not being qualified to carry out it. At the same time he has privileges that the employees not:  the director is enabled to not registering his entrance in the control clock and at the same time he has assigned bigger day or exclusive dedication that it increases him substantially his salary. All this under the protection of the ruling political class.
In other cases one can see, technical offices where all are engineers that carry out engineering work, with a category 15 or 16, while the drawing boss or the layout boss, they are technical, 17 respond to a category, superior...
Then the discrimination is clear and evident. Nobody solves that. It is common to invent positions to maintain in levels to friends of the syndicalism or people of little formation you also tune them.

The concentration of processes.

The technology has generated such possibilities that the professionals now can concentrate activities that before carried out with assistants of smaller formation.
In that way, an engineer carries out his projects with a computer, it generates schedules of support calculation, he carries out metric computations, he draws his planes in computer, he carries out his reports and he edits technical specifications,
Every time he works more, however the environment of people of smaller education perceives salaries of same or near value, to carry out practically testimonial activities.
It is sign of the deterioration in a society where the processes are managed by characters of scarce education that intervene in all the processes, without the corresponding capacity.
This way, the owners of the processes, the unions try to maintain workstations for people that don't qualify as specialists in something. If there is not a true intention of the state of making professional the state, determining the functions clearly, the requirements for the position, the determination of competitions or similar mechanisms, etc., this will continue this way in the country.

Reason the state doesn't act clearly in this respect?
The reason is that they are the politicians behind this, with its search of diffuse, indefinable processes that  imply not to have in clear which are the necessities, like the administration of the same, as much as personal is measured and of what characteristic it is required.
It is normal that the politician designates advisory that are testimonial in many cases. Some work and others feign to make it, but they obey that known as  "political cost".
For example:  the municipal town council of Santa Fe, capital, Argentina, knew how to have 14 councilmen and 32 advisers for each one of them. If one thinks that the councilman's function is of relative importance, being some important cases in its activity and many cases or topics of relative importance, it is incredible that there are 32 advisers for each one of them.
They were really characters paid by the politics that  didn't contribute in anything to the councilman's prospective function.
At the moment there are not data of any type reason why in the municipal town council one cannot know how many they are the advisers, the salaries, the projects, etc.
This extends to other areas. The deputies, senators, and officials designated by positions of the executive power, don't determine their function, their administration, their revenues, etc. clearly

Other discrimination forms.
Other posiblidades is proven in the quantity of formal workers and the informal ones. The number of the last ones surpasses thoroughly that of the formal ones. It implies it not to consent to social works, contribute for jubilation, sure, etc. however for the local syndicalism that directs the group of the formal workers eternally, he/she doesn't keep them in mind. It is evident the existence of two countries, one formal, and one informal.
In turn the formal one generates differences and discriminations like I said before.

References
http://es.wikipedia.org/wiki/Populismo
http://www.taringa.net/posts/info/13324903/Populismo-El-legado-de-Peron.html




No hay comentarios:

Publicar un comentario